YRD. DOÇ. DR. FİGEN KILIÇ

Özgeçmiş: 1. Adı-Soyadı : Figen Kılıç

2. Doğum Tarihi: 05/07/1973

3. Ünvanı        : Yrd. Doç. Dr.

4. Öğrenim Durumu:

Derece

Alan

Üniversite

Yıl

 

Lisans

 

Eğitim Programları ve Öğretim

 

Anadolu Üniversitesi

 

1990-1994

 

Y. Lisans

 

Eğitim Programları ve Öğretim

 

Anadolu Üniversitesi

 

1994-1997

 

Doktora

 

Eğitim Programları ve Öğretim

 

Çukurova Üniversitesi

 

2002-2007

 
5. Akademik Unvanlar:

Yrd. Doç. Dr.              Okul Öncesi Öğretmenliği                   2008- 2013
Yrd. Doç. Dr               Eğitim Bilimleri                                   2013- devam ediyor

6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri:

Yıldız, Mehmet (2010), Göç Eden Ailelerin Çocuklarının Okul Öncesi Eğitim Alan ve Almayanlarının İlkokuma Yazma Becerilerinin Gelişimine Yönelik İlköğretim I. Sınıf Öğretmen Görüşleri: Mersin İli Örneği, Yükseklisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.

Tırnovalı, Aslı (2012). Uzaktan Eğitimde İnternet Tabanlı Eğitim Programlarının Temel Boyutlarına  İlişkin  Görüş ve Öneriler. Doktora Tezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.  

Üzmez Karahan, Yelda (devam ediyor, yüksek lisans). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce Kelime Öğrenme Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Arslan, Meltem (devam ediyor, yüksek lisans). Bilgisayar eğitiminde üst biliş öğretiminin ortaokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilişsel farkındalık becerilerine etkisinin incelenmesi.

Özer, Ömer (devam ediyor, doktora). İngilizce Hazırlık Programına Devam Eden Öğrencilerin M-Öğrenme ürünleri ile Çalışmalarının Akademik Başarılarına, Teknoloji Kabul Düzeylerine ve Bilişsel Yüklerine Etkisi.
Yıldırım, Mesut (devam ediyor, doktora). Çocukta Davranış Problemlerine Yönelik Modüler Aile Eğitimi Programının Geliştirilmesi.

7. Yayınlar:

7.1. Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler:

Kurubacak, G., ve Kılıç, F. (2008). Virtual Learners’ Intentions Toward Cyber-Democracy Through Theory Planned Behavior (Tpb): Building An Effective Technology Plan With New Media. Journal of Educational Technology.

Kılıç, F. (2009). Kavram Analizi Yönteminin Kültür Kavramının Öğrenilmesine Etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy, Vol: 4, No: 4, ss.1382-1391.

Yelken, Y. T., Üredi, L., Tanrıseven, I., ve Kılıç, F (2010). İlköğretim Müfettişlerinin Görüşlerine Göre Yapılandırmacı Program ve Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeyleri, Çukurova Üniv. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 19, Sayı 2, Sayfa 31 – 46

Yelken, Y. T., Kılıç, F. ve Üredi, L., (2010). Stratejik Planlama Uygulamalarına İlişkin İlk Ve Orta Öğretim Okul Müdürlerinin Görüşleri, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:1,Sayı:1 s: (38-50).

Yelken, Y. T., Kılıç, F. ve Özdemir, C. (2012). The Strategic planing (SWOT) Analysis Outcomes and Suggestions According To The Students And The Lecturers Within The Distance Education System. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, Vol:13, No:2., p: 267-276. (AEI, DOAJ, ERIC)

Kılıç, F. ve Demir, Ö. (2012). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilişsel Koçluk ve Bilişsel Esnekliğe Dayalı Öğretim Ortamlarının Oluşturulmasına İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online Dergisi. 11(3), 578-595, 2012. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr

 

Yelken, Y. T., Üredi, L. ve Kılıç, F.  (2012). Stratejik Plan Uygulamalarına İlişkin ilk ve Orta Öğretim Okulu Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 195, Yaz/2012. Ss:  67-90.

Kılıç, F. ve Dilbaz A., G. (2013). Fen Lisesi Öğretmenlerinin Öğretim Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, The Journal of Academic Social Science Studies (JASS), Vol:6, Issue:6, p:715-738, June 2013. (Doi number: http://dx.doi.org/10.9761/JASS1628).

Tırnovalı, A. Ve Kılıç, F.   (2013). Support and Social Activities in Internet-Based Distance Education, Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, Vol: 14, No:  3, p:261-285.(AEI, DOAJ, ERIC)

Kılıç, F. (2013). Pre-school Teachers’ Perceptions Regarding The Concept Of Creativity: A Metaphorical Study, International Journal of Social Science and Education, Vol:4 Issue 1, ISSN: 2223-4934 E and 2227-393X Print, Ss: 122-134. (Education Full Text (H.W.Wilson).

İncik, Y. E. Ve Kılıç, F. (2014). Attitudes Regarding The Teaching Profession, Professional Efficacy Beliefs and Vocational Self-esteem of Teacher Canditates Enrolled at Education Faculties and Pedagogic Formation Programmes, International Journal of Social Science and Education, Vol:4 Issue 2, ISSN: 2223-4934 E and 2227-393X Print, Ss: 380-391. (Education Full Text (H.W.Wilson).

Kılıç, F. (2014). Content Arragement Strategies Used By The Academic Staff. International Journal of Academic Research. Part B January; 6(1), 443-449. (ISI). (DOİ: 10.7813/2075-4124.2014/6-1/B.60)

Kılıç, F. (2014). Awareness and Cognitive Load Levels Of Teacher Candidates Towards Student Products Made By Digital Storytelling. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, Vol: 15, No:  3, p:94-107.(AEI, DOAJ, ERIC) basımda

 

7.2. Uluslar arası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler:

Kılıç, F. ve Kurubacak, G. (2008). Risk Altındaki Çocukların Okuduğunu Anlama             Becerilerinin Geliştirilmesi: Yeni Medya Yoluyla Sunulan Açıklayıcı Metin Yapıları,      II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16-18 Nisan,    Kuşadası, Türkiye

Kılıç, F. ve Kurubacak G. (2007). Risk Altındaki Çocukların Okuduğunu Anlama Becerilerinin Geliştirilmesinde Açıklayıcı Metin Yapıları, 4. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, 22-24 Ekim, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, İstanbul.(Aynı)

Yelken, Y. T., Kılıç, F., Tanrıseven,I. Ve Üredi, L., (2009). İlköğretim Müfettişlerinin Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeylerini Algılamaları, Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 1-3 Ekim, Edirne.

Kılıç, F. (2011). Üniversite Öğretim Elemanlarının Kullandıkları İçerik Düzenleme Stratejileri, I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 05-08 Ekim, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir/Türkiye.
 

 

7.3. Yazılan Uluslararası Kitaplar ya da Kitapta Bölümler:

Çakır, Ö., Erkuş, A., ve Kılıç, F. (2004). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1999-2000 yılı Öğretmenlik Meslek Bilgisi Programının (ÖMBP) Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Mersin: Mersin Üniversitesi Yayınları.

Kılıç, F. (2011). “Structuring of Knowledge and Cognitive Load” Handbook of Research on Transformative Online Education and Liberation: Models for Social Equality. (Ed. Kurubacak, G. And Yüzer, V.), IGI Global Disseminator of Knowledge. Ss: Published in the United States of America by Information Science Reference (an imprint of IGI Global)

Kılıç, F. (2011), “Türkiye’de E-Öğrenme Uygulamalarında Program Geliştirme Çalışmaları”, Türkiye’de E-Öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar-II. (Ed: Demirci, B.B., Yamamoto, G. ve Demiray, U.), ss:149-160, İstanbul.

Kılıç, F. (2012). “E-Öğrenme Uygulamalarının Değerlendirilmesinde GZFT Analizi”, Türkiye’de E-Öğrenme: Gelişmeler ve Uygulamalar-III. (Ed: Kurubacak G., Yamamoto, G. ve Demiray, U.), ss: 39-48, Eskişehir.

Kılıç, F. (2012). “Strategic Planing For Online Learning”, Handbook of Research on Project Management Approaches for Online Learning Design. (Ed. Kurubacak, G. And Yüzer, V.), IGI Global Disseminator of Knowledge. Ss: 248-256. Published in the United States of America by Information Science Reference (an imprint of IGI Global).

Kılıç, F. (2014). “The Future of Curriculum Development in Distance Education” Emerging Priorities and Trends in Distance Education: Communication, Pedagogy, and Technology,  (Ed. Yüzer, V., and Eby, G.), IGI Global Disseminator of Knowledge. Ss: 261-275. Published in the United States of America by Information Science Reference (an imprint of IGI Global).

Kılıç, F., Yokuş, G., “Ayçiçek, B. Ve Boran, M. (basımda). The Role of Life Wide Learning on Design of Curriculum” Developing Successful Strategies for Global Policies and Cyber Transparency in E-Learning. (Ed. Yüzer, V., and Eby, G.), IGI Global Disseminator of Knowledge.
 

 
7.4. Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler:

Kılıç, F. (2007). Kavramların Öğretiminde Kavramın İçerik Öğelerinin Açıklanmasının Akademik Başarıya Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt:3, no: 2 Ss: 145-161, Mersin.

Kılıç, F. (2008). Kavramların Öğretiminde Kavram Analizi Yönteminin Akademik Başarıya Ve Bilişsel Esnekliğe Etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Elazığ.

Yıldız, M. ve Kılıç, F. (2013). Göçle Gelen Okul Öncesi Çocukların İlkokuma Yazma Becerilerine İlişkin 1. Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt:9, no:1, Nisan, Ss: 212-224.

 

7.5. Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler:

 Kılıç, F. (2008), Orta ve Büyük Ölçekli Sanayi Kuruluşlarının Hizmetiçi Eğitim İhtiyacı: Mersin İli Örneği, 19-22 Kasım Mersin Sempozyumu, Mersin.

Yanpar, T., Kılıç, F., Üredi, L. Ve Akay, C. (2008). Mersin İli İlk ve Ortaöğretim Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Stratejik Planlama Swot Sonuçları, 19-22 Kasım Mersin Sempozyumu, Mersin.

Kılıç, F. ve Demir, Ö. (2010). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilişsel Koçluk ve Bilişsel Esnekliğe Dayalı Öğrenme-Öğretme Ortamları Oluşturulmasına İlişkin Görüşleri, 1. Ulusal Eğitim Programları Ve Öğretim Kongresi 13-15 Mayıs Balıkesir-Ayvalık/Türkiye.

İncik, E.Y. ve Kılıç, F. (2012). Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Benlik Saygıları, Mesleki Yeterlik İnançları Ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları (Mersin Üniversitesi Örneği), II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi 27-29 Eylül Bolu/Türkiye.
    

7.6. Diğer Yayınlar:

Kılıç, F. (2001). “Nasıl Bir Öğretmen İstiyoruz?”Muğla Anadolu Öğretmen Lisesi 2001 Eğitim Yıllığı, Muğla Üniversitesi Basımevi, Muğla.

 

7.7. Seminer, Panel, Kurslar:

 Kılıç, F. (2008). “Örnek Olay Analizi Yöntemi”, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı, Öğretim Sürecini Geliştirme Kursu, Kapızlı 23 Nisan Gençlik ve İzcilik Eğitim Tesisi, Silifke-Mersin,  09.05.2008. (seminer)

Kılıç, F. (2008). “Örnek Olay Analizi Yöntemi”, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı, Öğretim Sürecini Geliştirme Kursu, Kapızlı 23 Nisan Gençlik ve İzcilik Eğitim Tesisi, Silifke-Mersin, 16.05.2008. (seminer)

Kılıç, F. (2008). “Örnek Olay Analizi Yöntemi”, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı, Öğretim Sürecini Geliştirme Kursu, Kapızlı 23 Nisan Gençlik ve İzcilik Eğitim Tesisi, Silifke-Mersin, 30.05.2008. (seminer)

Kılıç, F. (2008). “Örnek Olay Analizi Yöntemi”, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı, Öğretim Sürecini Geliştirme Kursu, Kapızlı 23 Nisan Gençlik ve İzcilik Eğitim Tesisi, Silifke-Mersin,06.06.2008. (seminer)

Kılıç, F. (2008). “Erken Çocukluk Eğitiminin Yaygınlaştırılması”, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, (Panelist), Mersin, 22.05.2008. (Panel)

Kılıç, F. (2009). “Eğitimde Planlama ve İçeriğin Düzenlenmesi”, Mersin Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi, Eğiticilerin Eğitimi Programı, Mersin 7-14. 11. 2009 (seminer)

Kılıç, F. (2009). “İhtiyaç Analizi”, Mersin’de İstihdam ve Mesleki Eğitim Paneli ve Çalıştayı, 13.11.2009, Mersin (çalıştay).

Kılıç, F. (2011), “Sunum Teknikleri ve Uygulama”, İş ve Meslek Danışmanlığı Eğitimi. 12 Eylül- 26 Kasım, Mersin

Kılıç, F. (2011), “Planlama Teknikleri”, İş ve Meslek Danışmanlığı Eğitimi. Eylül- 26 Kasım,  Mersin

7.8. Aldığı Eğitimler:

-Sunum Becerileri Semineri, Emel Fırat Eğitim ve Eğitim Danışmanlığı, Mersin. (Katılımcı)

-Yaratıcı Drama’da Program Geliştirme Semineri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara. (Katılımcı)

-“Okul Öncesi Gülümseyen Çocuklar” 1. Eğitim Semineri, Mersin. (Katılımcı)

-“Çocuk Koruma Mekanizmalarının İl Düzeyinde Modellenmesi”, (2009) Unicef Projesi, Mersin Toplantısı.  (Üniversite Temsilcisi)

-Kılıç, F. (2010). “Kuramsal İstatistik Destekli SPSS ile Veri Analizi” Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme II. Ulusal Kongresi, Mersin. (İşlik Çalışması)

-Kılıç, F. (2012). “Tübitak Bilgilendirme ve Eğitim Semineri”  

 

8. Projeler:

1999-2000 yılı Öğretmenlik Meslek Bilgisi Programının Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi, BAP-EF (ÖÇ) 2001-1, Araştırmacı, 2001.

Yelken, Y. T. , Kılıç, F. ve Üredi, L. (2008), Stratejik Planlama Uygulamalarına İlişkin İlk Ve Orta Öğretim Okul Müdürlerinin Görüşleri: Mersin İli Örneği, Mersin Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme Hizmetleri Şubesi, Temmuz, Mersin (Araştırmacı)

Kılıç, F. (2011), “Yaratıcılığı Etkileyen Faktörler ve Yaratıcılıkta Eğitimcinin Rolü”  Toplum Temelli Çocuk ve Aile Eğitiminin Desteklenmesi Projesi, Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi AB Hibe Programı, Mersin İl Halk Eğitim Merkezi, Mart 2011. Ref no: TR0801.06-03/971  (Eğitimci)

Kılıç, F. (2011), “Okul Öncesi Eğitimde Kullanılan Yeni Yöntem ve Teknikler ile Öğretim Sürecini Değerlendirme Yöntemleri”, Çocuklarımız İçin Elele Projesi, Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi AB Hibe Programı, Toroslar Belediyesi, Nisan 2011. Ref no: TR0801.06-03/252 (Eğitimci)

Kılıç F. (2013). “Mobil Bilgi” Çukurova Kalkınma Ajansı Mobil Bilgi Projesi, Ref no: TR6211-02/027, Mayıs 2013. (Danışman Eğitmen).

 

 

 

9. İdari Görevler:

-Okulöncesi Anabilim Dalı Başkanı                                        2007-2012

-ME. Ü. Eğitim Fakültesi Uygulama Kreş ve Anaokulu       
 Yürütme Kurulu Üyesi                                                          2007-2012

-Kılıç, F. (2010). 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programını İnceleme Komisyon Üyesi

-ME.Ü. Eğitim Fakültesi, Yönetim Kurulu Üyesi                  2010-2013

-Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı                                       2012- 2013

-Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
 Yayın Kurulu Üyesi                                                              2012- devam
           

10. Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler:

EPÖDER Üyesi

 

UMANLIK ALANLARI

Öğretimin Planlanması, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Yaratıcılık ve geliştirilmesi, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı.